اميراعلم غضنفريان
ياشاسين شاهين دژ
دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, :: 10:6 :: نويسنده : علي
 
 

امیراعلم غضنفریان

 
آرامگاه امیراعلم غضنفریان در زنجان

امیراعلم غضنفریان، دکترای مهندسی الکترونیک از دانشگاه استانفورد آمریکا

زندگی

امیراعلم غضنفریان ۲۵ بهمن ۱۳۵۰ در شهر زنجان متولد شد. مدرک دیپلم را از دبیرستان امیر کبیر زنجان گرفت.

در سال ۱۳۶۷ موفق به اخذ اولین مدال( نقره )برای ایران از المپیاد جهانی ریاضیات ۱۹۸۸ در استرالیا و همان سال وارد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف شد. با معدل بالای ۱۹ به عنوان شاگرد ممتاز لیسانس گرفت و در همان سال به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه صنعتی شریف انتخاب و معرفی شد.

در سال ۷۳ برای ادامه تحصیل راهی دانشگاه استانفورد آمریکا شد. دکترا را در کمتر از سه سال با معدل ۴ از ۴ دریافت کرد. امیراعلم غضنفریان بیش از هفت مقاله علمی در مجلات و کنفرانس‌های بین‌المللی معتبر منتشر کرد. در سال 77 علائم سرطان غدد لنفاوی در وی ظاهر شد و 9ماه بعد در حالی که 27 سال بیشتر از عمر با ارزشش نمی‌گذشت، در آمریکا دارفانی را وداع گفت و در زنجان به خاک سپرده‌شد. کسی که در تمام مدت کوتاه عمرش، «ستاره» بود و دوستداران فراوانی داشت.

مرگ

در سال ۱۳۷۷ علائم بیماری سرطان در وی مشاهده شد و بعد از حدود نه ماه در میانه پاییز ۱۳۷۸ بر اثر سرطان در کشور آمریکا در گذشت و در زنجان به خاک سپرده شد.

پیوند به بیرون



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان