رضا مير كريمي
ياشاسين شاهين دژ
دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, :: 10:35 :: نويسنده : علي
 
 

رضا میرکریمی

'رضا میرکریمی'
Mirkarimi2.JPG
 
زاده ۸ بهمن ۱۳۴۵
۱۹۶۷
زنجان
نام دیگر رضا میرکریمی
ملیت ایرانی
سال‌های فعالیت ۱۳۷۸ تا کنون
نقش‌های برجسته زیر نور ماه
صفحه در وب‌گاه IMDb
صفحه در وب‌گاه سوره
جایزه سیمرغ بلورین
 
برنده جایزه بهترین کارگردان سال ۱۳۸۱


رضا میرکریمی (زاده ۸ بهمن ۱۳۴۵ در زنجان) کارگردان مطرح سینمای ایران است. او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است. او عضو گروه سینمای فرهنگستان هنر نیز می‌باشد.

فیلم‌شناسی

فیلم‌های کوتاه و سریال‌ها

  • برای او، یک روز بارانی (کوتاه)
  • خروس (کوتاه)
  • آفتاب و عزیزخانم (مجموعه تلویزیونی)
  • بچه‌های مدرسه همت (مجموعه تلویزیونی)
  • بی پولی (مجموعه تلویزیونی) در حال فیلمبرداری

فیلم‌های بلند

نامه در مورد انحلال خانه سینما

میرکریمی بعد از بحث انحلال خانه سینما طی نامه ای که خبرآنلاین آن را منتشر کرد , گفت:

" این تاوانی است که اصناف سینمایی برای حفظ استقلال و نه گفتن به پیشنهادهای رنگارنگ جریان مشکوک سیاسی باید بپردازند.

این همه شتاب برای تعطیلی یک نهاد صنفی خوشنام، فراگیر و باسابقه که از دستاوردهای مهم فرهنگی پس از انقلاب به شمار می‌آید، جای شگفتی دارد این رفتار نابخردانه در شرایطی که به استقبال جشنواره فیلم فجر می‌رویم و کشور در آستانه انتخاباتی دیگر است بخشی از یک سناریوی طراحی‌شده به نظر می‌رسد.

جناب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که در طول سه سال گذشته هیچ جمله نغزی در باب فرهنگ، ارشاد و حتی اسلام از او نشنیده‌ایم بدون شنیدن حرف‌های سینماگران یک‌طرفه به قضاوت نشست و بدون ارائه حتی یک سند متقن جامعه اصناف سینمای ایران را متهم به همکاری با بیگانگان کرد.

اگر کسی بی خبر بود فکر می‌کرد وزیر اطلاعات است که دارد درباره کشف یک لانه جاسوسی دیگر حرف می‌زند. راستی چرا این روزها ادبیات دولتمردان ما در عرصه‌های گوناگون این‌قدر شبیه یکدیگر است.

به هر حال سنت الهی بر این است که دیر یا زود پرونده کاری آقایان هم گشوده خواهد شد و به قول معروف پرده‌ها بالا می‌رود و عملکردها مورد قضاوت قرار می‌گیرد، باید معلوم شود چه کسانی و در چه دورانی با شعارهای مقدس انقلاب کاسبی کرده‌اند. راستی آنان که هنوز درد دین و انقلاب دارند از جناب وزیر بپرسند آیا آمادگی دارند پرونده عملکرد مالی دوره اخیر معاونت سینمایی را جهت روشن شدن افکار عمومی مردم مومن و انقلابی منتشر کنند.

البته می‌دانم که ایشان خیلی در جریان امور نیستند، ولی برای من جای شگفتی دارد، شورای فرهنگ عمومی کشور که پسوند عمومی را یدک می‌کشد و چهره‌های فرهنگی سرشناسی در آن عضو هستند، چگونه بدون شنیدن حرف‌های طرف دیگر ماجرا که اکثریت سینماگران این کشور هستند این گونه قاطع حکم صادر کرده‌اند. "

آقایان مسئول در حوزه فرهنگ که فرصت کمی از حضورتان در مسندقدرت باقی مانده، به خاطر خدا، حالا که بنایی از خودتان به یادگار نمی‌گذارید لااقل دست‌آوردهای قبلی نظام را تخریب نکنید.

دیدگاه صنفی

  • در آخرین جشن خانه سینما ۱۳۸۹ به صورت تلویحی علیه معاونت سینمایی موضعی اتخاذ کرده و وضعیت فعلی خانه سینما را محاصره اقتصادی خواند.
  • در جریان جشنواره فجر سال ۱۳۸۹ به ترکیب هیئت داوران جشنواره اعتراض کرد که موجب واکنش تند دبیر جشنواره و جهانگیر الماسی (از اعضای هیئت داوری) شد. در طی آن، فیلم یه حبه قند میرکریمی که از امیدهای جشنواره بود در هیچ کدام از رشته‌های اصلی نامزد نشد.

جوایز

  • دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای فیلم کودک و سرباز از جشنواره فیلم فجر
  • فیلم خیلی دور خیلی نزدیک در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر توانست شش سیمرغ بلورین را به خود اختصاص دهد و به عنوان بهترین فیلم جشنواره معرفی گردد.
  • جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم برای «به همین سادگی» از جشنواره فجر

منابع

سایت رسمی : http://www.rezamirkarimi.net/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان