آلانيا
ياشاسين شاهين دژ
یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 9:40 :: نويسنده : علي
 
 

آلانیا

 آلانیا (به ترکی: Alanya) نام شهری تاریخی در کشور ترکیه است که در در ۱۳۵ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. در این شهر اماکن مسکونی و توریستی فراوانی وجود دارند.

قلعه سلجوقی که در سده ۱۳ میلادی ساخته شده، مانند تاجی بر سر شبه‌جزیره آلانیا قرار دارد. همچنین قلعه ۸ ضلعی و تاریخی قلعه دختر نیز از مکان‌های دیدنی آلانیا است.

تاریخچه

آلانیا در طول تاریخ، بخشی از سرزمین کیلیکیه (Kilikya) و همچنین بخشی از سرزمین پامفیلیا (Pamfilya) محسوب می‌شد و بخشی از امپراتوری ایران بود. سپس زیر سلطه و حاکمیت یونانیها و رومی‌ها درآمد. در دوره امپراتوری روم شرقی نیز به آن نام (Kolonoros) به معنای «کوه زیبا» داده شد. علاءالدین کی‌قباد، پادشاه سلجوقی در سده ۱۳ میلادی نام شهر را به «علائیه» تغییر داد. نهایتا آلانیا در سال ۱۴۷۱ میلادی، ضمیمه امپراتوری عثمانی گردید

آب و هوا

آلانیا دارای آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای است. زمستان‌های شبه‌جزیره آلانیا، بارانی و مرطوب و تابستان‌های آن، گرم و خشک است. میانگین گرمای سالانه آن ۱۹ درجه سانتی‌گراد و دمای آب دریا ۲۱ درجه سانتی‌گراد است.

منابع

  1. Prachniak, ‎James. The Georgetown Independent ed. March 31 2008.  Retrieved on 2008-03-28.
  2. Rogers, ‎J. M. Anatolian Studies 26 (1976): 82 83 85 97–98.  Retrieved on 2007-09-24.
  3. به ترکیه سفر کنید (سفارت ترکیه در تهران)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان