حديثه
ياشاسين شاهين دژ
یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 11:4 :: نويسنده : علي
 
 

حدیثه (خواننده)

 
حدیثه

حدیثه (به ترکی: Hadise Açıkgöz) ‏(زادهٔ ۲۱ اکتبر ۱۹۸۵ (میلادی) در بلژیک)‎ خواننده و ترانه‌سرای بلژیکی/ترک سبک آر اند بی است.

او حرفهٔ خوانندگی را در سال ۲۰۰۴ و با تک‌آهنگ «sweap» اغاز کرد. اولین آلبوم حدیثه در بلژیک جایزهٔ «TMF» و در ترکیه جایزهٔ «Altin Kelebek» را نصیب خود کرد.

زندیگنامه

حدیثه در سال 1985 در شهر مول بلژیک به دنیا امد. پدر او لزگی تبار و مادرش از ترکهای کوموک داغستان است که از شهر سیواس ترکیه به بلژیک مهاجرت کرده اند.او داری یک خواهر و یک برادر و فرزند دوم خانواده است. نام او قبلا توسط پدر و مادر بزرگش انتخاب شده بود.

شرکت در یوروویژن

حدیثه در سال ۲۰۰۷ در مصاحبه‌ای گفته بود پس از آنکه بهترین دوستش نتوانسته بود جواز شرکت در مسابقات یوروویژن را به دست آورد قصد ندارد که در این مسابقات شرکت کند. اما در سال ۲۰۰۸ با ابراز تمایل نسبت به شرکت در این مسابقات اعلام داشت که کرسی نمایندگی ترکیه را در یوروویژن به عهده خواهد گرفت و در آن دوره از رقابت‌ها ثبت نام کرد. حدیثه با آهنگ «Dum tek tek» در یوروویژن شرکت کرد و با امتیاز نهایی ۱۷۷ رتبهٔ چهارم را کسب نمود. بنا به یک نظرسنجی او یکی از محبوب‌ترین خواننده‌های ترکیه است.

آلبوم‌ها

سال نام البوم
2005 Sweat
2008 Hadise
2009 Fast Life
'Düm Tek Tek
Düm Tek Tek
(Türkiye'de yayımlanan albümü)
Kahraman

منابع

  1.  "Annem Kumuk, babam Lezgi"-HABERTÜRK 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان