ابرو گوندش
ياشاسين شاهين دژ
یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, :: 8:18 :: نويسنده : علي
 
 

ابرو گوندش

ایبرو گوندوش
 
نام اصلی ایبرو گوندوش
زادهٔ ۱۲ اکتبر ۱۹۷۴(۱۹۷۴-10-۱۲) ‏(۳۷ سال)
استانبول، Flag of Turkey.svg ترکیه
ملّیت ترک
حوزه فعالیت خوانندگی
وب‌گاه http://www.ebrugundes.com.tr

اِبرو گوندش (به ترکی استانبولی: Ebru Gündeş) یکی از خوانندگان مشهور ترکیه است. در ۱۲ اکتبر ۱۹۷۴ در استانبول به دنیا آمد. پس از تحصیل در مدرسه ابتدایی در آنکارا و نقل مکان به همراه خانواده اش به استانبول، به علت مسائل مادی مجبور به ترک تحصیل می‌شود. کیفیت صدای او از همان دوران نوجوانی کشف شد. روزی یکی از بستگانش، او و مادرش را به شرکت موزیک Raks Neşe Müzik به مدیریت Neşe Demirkat بردند. Neşe Demirkat اعلام کرد می‌خواهد صدای اِبرو را به عنوان یک صدای باشکوه و زیبا به همه معرفی کند. آن شرکت چون در آن زمان هنوز تشکیل نشده بود برای ضبط صدای اِبرو، او را به دو تهیه کننده معروف، آقای Selçuk Tekay و آقای Koral Sarıtaş معرفی کرد. Koral Sarıtaş از اِبرو خواست قبل از آنکه آلبومی عرضه کند، برای تمرین و کسب تجریه لازم در صحنه نزد خانم امل سایین برود و بااو کار کند. خواننده زیبا در مدّت زمان کوتاهی برای عرضه آلبوم شروع به کار کرد.

سال ۱۹۹۳ اولین آلبوم او به نام Tanrı Misafiri (مسافر خدا) در دنیای موزیک محشری به پا کرد؛ فروش ۱۲۵۰۰۰۰ آلبوم، نتیجه پشتکار او بود. اِبرو با این آلبوم چندین جایزه گرفت از جمله سال ۱۹۹۴ جایزهٔ بهترین خواننده زن در کانال Kral . اِبرو بلافاصله بد از اوّلین آلبومش، دوّمین آلبومش را با نام Tatlı Bela (عشق شیرین) شروع به ساختن کرد و بعد از مدت کوتاهی، آنرا پخش کرد. اِبرو جایگاهش را با این آلبوم به خواننده جوان آهنگهای رمانتیک محکم نمود.

آلبوم سومش سال ۱۹۹۵ به نام Ben Daha Büyümedim (من هنوز بزرگ نشده‌ام) پخش شد؛ او در این آلبوم آهنگهای Fırtınalar (طوفانها) و Çok Mu Gördünüz (آیا شادابی را برای من زیاد دانستید) عصیان می‌کند. این آلبومه اِبرو سرآغاز دوستی او با سردار اورتاچ Serdar Ortaç بود.

چهارمین آلبومش به اسم Kurtlar Sofrası (سفره گرگها) منتشر شد. در این میان پیشنهاد بازیگری به اِبرو می‌شود و او در سریالهایی که نام آلبومش را به همراه داشتند، به عنوان نقش اوّل بازی کرد.

بعد از ۲ سال فاصله، سال ۱۹۹۸ آلبوم Sen Allah'in Bir Lütfusun (تو لطفی از جانب خداوند هستی) با همکاری یکی از خواننده‌ها به بازار موزیک عرضه می‌شود.

اِبرو سال ۲۰۰۰ با آلبوم خیلی جدیدی ظاهر شد به اسم Dön Ne Olur (برگرد چی میشه ؟). او در استودیو، هنگام خواندن روبروی دوربین دچار خونریزی مغزی می‌شود و به زمین می‌افتد. پس از بستری در بیمارستان، به مدّت طولانی مجبور به استراحت و دوری از طرفدارانش می‌شود. هوادارانش برای اینکه نسبت به اِبرو ابراز علاقه کنند، با خریدن آلبوم Don Ne Olur، آن سال بالاترین رکورد خرید آلبوم در ترکیه را رقم زدند.

در این آلبوم آهنگهایی از بهترین آهنگسازان آن سال جای گرفته بود؛ آهنگ Hata (خطا) که ساختهٔ Sezen Aksu بود نمونه‌ای از آنهاست. اِبرو بعد از یک استراحت طولانی شبه ۱۱ مارس ۲۰۰۰ در مرکز Bostancı کنسرتی اجرا کرد که پول حاصل از آنرا به بیمارستانی بخشید.

سپس در سال ۲۰۰۱ آلبوم جدیدش رو به اسم Ahdim Olsun به بازار عرضه کرد که به خاطر کلیپهای زیادی که این آلبوم داشت بسیاری را به خود جذب نمود. پس از آن یک سال استراحت کرد و در پایان سال ۲۰۰۳ آلبوم جدیدش را به نام Şahane عرضه کرد که حرفهای نگفته خودش را در این آلبوم گفت.

بعد از آلبوم Şahane، در آخر سال ۲۰۰۴، اِبرو گوندش آلبوم Bize de Bu Yakışır را با ۱۳ آهنگ زیبا عرضه کرد که در ترکیه رتبه سوم رو به دست آورد. کل آهنگهای اِبرو تا سال ۲۰۰۴ به ۱۱۲ عدد رسیده‌است.

این خواننده مشهور در فوریه سال ۲۰۱۰ با یک تاجر جوان بسیار موفق و ثروتمند تبریزی با نام رضا ضراب ازدواج کرد

در اواخر مارس سال۲۰۱۱ ایبرو و همسرش رضا ضراب اعلام کردند که آنها در انتظار تولد نخستین فرزند خود هستندآنها در ۱۵اکتبرسال۲۰۱۱ در بیمارستان فلورانس ترکیه دارای فرزندی دختر شدند که نام Alara را بر او نهادند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان