باغلارباغي
ياشاسين شاهين دژ
سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, :: 10:23 :: نويسنده : علي
 
 

باغلارباغی

 پارک سیاحتی، تفریحی باغلارباغی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر تبریز احداث گردیده‌است، یکی از ۳ پارک مهم این شهر است (ائل‌گلی، باغلارباغی و باغ گلستان). درب‌های ورودی این پارک، همه‌روزه در ساعت ۱۶ باز می‌شود و در ساعت ۲۴ بسته می‌شود و عدهٔ زیادی از مردم در این ۸ ساعت، از این پارک استفاده می‌کنند.

جغرافیا

پارک باغلارباغی در مجاورت «بلوار استاد شهریار» و در ضلع شمالی ورودی کوی ولی‌عصر و جنب «پارک ولی‌عصر» واقع شده‌است.

فضای سبز

مجموعهٔ تفریحی باغلارباغی، در میان انبوهی از درختان واقع شده‌است. البته بسیاری از نقاط این مجموعه، چمن‌کاری‌شده هستند و روزانه، عدهٔ زیادی از شهروندان تبریزی، باحضور در آن، از فضای زیبای موجود در آن، لذت می‌برند.

شهربازی

شهربازی پارک باغلارباغی، دارای امکانات تفریحی فراوانی، از جمله «کشتی صبا»، «قطار»، «آبشار»، «کلبه وحشت»، «کلبه شادی»، «رنجر»، «دوچرخه هوایی» و... است که بزرگ‌ترین شهربازی در تبریز و منطقهٔ شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود.

باغ وحش

باغ وحش مجموعهٔ باغلارباغی، به نظر نگهدارندگان آن یکی ازامکانات تفریحی آن است و در این مکان، بیش‌ترین تعداد حیوانات وحشی شهر تبریز نگهداری می‌شوند و به همین دلیل، این مکان به «باغ وحش تبریز» معروف شده‌است اما شرايط نگهداري از اين حيوانات بي پناه و مظلوم نه تنها در حد پائين ترين استانداردهي جهاني نيست بلكه بسيار اسفناك ووحشتناك است به طوري كه كوچك بودن قفسهاي حيوانات بزرگي چون خرس و شير به حديست كه فقط ميتوان آن را با سلول انفرادي براي انسانها مقايسه كرد.شايسته است قبل از شكايت انجمن ها وگروههاي طرفدار حقوق حيوانات در ايران و جهان از باغلارباغي از اين وضع نابسامان كاري كرد كه باغ وحش برازنده شهر اولين ها تبريز شود واين كار با مشورت صاحبنظران ممكن به نظر ميرسد.عمده ترين دليل تعجب بازديدكنندگان از كوچك بودن قفسهاي حيوانات بينوا بوده است

رستوران

پارک باغلارباغی دارای یک رستوران بزرگ است که در ورودی آن واقع شده‌است و روزانه پذیرای عدهٔ زیادی از شهروندان و مسافران می‌باشد.

بوفه‌ها

در مجموعهٔ باغلارباغی چند بوفه وجود دارد که در زیر درختان انبوه و در زیر آلاچیق‌هایی ایجاد شده‌اند. در این بوفه‌ها، چای، قهوه، بستنی، کیک و... فروخته می‌شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان