سيد موسي شبيري زنجاني
ياشاسين شاهين دژ
چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, :: 12:0 :: نويسنده : علي
 
 

سید موسی شبیری زنجانی

Shabiri.jpg
شناسنامه
نام کامل سید موسی شبیری زنجانی
نسب از سادات حسینی
تاریخ تولد ۱۳۰۶
زادگاه قم، Flag of Iran.svg ایران
محل تحصیل قم
محل زندگی قم
اطلاعات علمی
اساتید سید احمد زنجانی (پدرش)
محقق داماد
حسین طباطبایی بروجردی
تالیفات تصحیح کتاب رجال نجاشی , توضیح المسابل
 


سید موسی شُبَیری زنجانی (زادهٔ ١١ اسفند ۱۳۰۶ برابر با ٩ رمضان ۱۳۴۶ در قم) از مراجع تقلید شیعه ایرانی است.

زندگی

پدرش سید احمد زنجانی سال‌ها در مدرسهٔ فیضیهٔ قم نماز جماعت را برگزار می‌کرد که بسیاری از جمله سید روح الله خمینی در نمازش شرکت می‌کردند. اکنون سال‌هاست که او به جای پدرش امام جماعت نماز مغرب و عشا در حرم فاطمه معصومه و نماز ظهر و عصر در مدرسه فیضیهٔ قم است.

تحصیلات

وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، فراگیری علوم دینی را آغاز کرد و مقدمات و ادبیات را به پایان رساند.

از سید احمد زنجانی (پدرش)، محقق داماد و سید حسین طباطبایی بروجردی، فقه و اصول را فرا گرفت. مطالعات رجالی او زبان‌زد دانشمندان شیعه می‌باشد. شیوه درس خارج فقه او نیز تکیه بر مباحث رجالی، علاوه بر دقت در متن و دلالت روایات است.

از جمله روحانیونی که در دوران تحصیل با وی در ارتباط بودند می توان به موسی صدر، ، ، ، ، ، سید اسماعیل موسوی زنجانی و محقق طباطبایی اشاره کرد.

مرجعیت

در سال ۱۳۷۳ یکی از هفت مرجعی بود که پس از درگذشت محمدعلی اراکی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معرفی شد، اما هنوز از تن دادن به مرجعیت خودداری می کند. وی پرداخت شهریه برای طلبه‌ها در قم ندارد. وب سایت رسمی برای دفترش ندارد. زندگینامه خود را انتشار نداده‌است. تا سال ۱۳۷۷ رساله توضیح‌المسائلی منتشر نکرده بود و همین عوامل باعث شده شهرت چندانی در میان عموم نداشته باشد.

دیدگاه‌ها

اعتقاد به «عدم حجیت خبر واحد» و نظریه انسداد از دیدگاه‌های ویژه شبیری زنجانی در اصول فقه است. وی همچنین توجه زیادی به نظرات محسن حکیم و ابوالقاسم خویی دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان