عبادالله محمودیان
ياشاسين شاهين دژ
چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, :: 12:52 :: نويسنده : علي
 
 

عبادالله محمودیان

 
سید عبادالله محمودیان

دکتر سید عبادالله محمودیان متولّد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۲۲ در زنجان، محقق و استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است. او در سال ۱۳۴۴ دوره کارشناسی را در دانشگاه تهران به پایان رسانده و در سال ۱۳۴۷ در دانشگاه شیراز مدرک کارشناسی ارشد اخذ نمود. در سال‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۵۴ دوره کارشناسی ارشد و دکتری ‫دانشگاه پنسیلوانیا‫ را گذراند. او از سال ۱۳۶۲ تا کنون استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است.

مسئولیت‌های اجرایی و فعالیت‌های علمی

رییس انجمن ریاضی ایران از سال ۱۳۸۲ به مدت ۳ سال، رییس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳، عضو و عضو اجرایی دوره علمی ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸، عضو کمیته (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳)، عضو کمیته و عضو اجرایی دوره‌های علمی (۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸) و همچنین کمیته ملی ایران، (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳)، از جمله مسئولیت‌های اجرایی دکتر محمودیان است. دریافت برای و استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۸۲، پژوهشگر نمونه دانشگاه در سال ۱۳۸۱، عضو فرهنگستان علوم از سال ۱۳۸۰ و استاد نمونه دانشگاه در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۶ از جمله جوایز و امتیازات این استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است. استاد راهنمای ۱۰ دانشجوی دوره دکتری و بیش از ۵۰ دانشجوی کارشناسی ارشد، عضویت در هیأت تحریریه بولتن انجمن ریاضی ایران در خلال سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸، فرهنگ و اندیشه ریاضی در طی سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲، مجری بیش از ده طرح پژوهشی، ارایه بیش از ۶۵ مقاله به زبان انگلیسی، تألیف چندین مقاله و کتاب به زبان فارسی، یک جلد کتاب به زبان انگلیسی و داوری مقالات متعدد برای مجلات ریاضی و شرکت در بیش از ۴۰ کنفرانس بین‌المللی ریاضی برای ارایه مقاله و سخنرانی از دیگر توفیقات علمی ایشان است.  دکتر سید عبادالله محمودیان در سال ۱۳۸۹ به عنوان چهره ماندگار ریاضیات ایران معرفی شد.

زمینه تحقیقاتی

‫ترکیبیات: ، ، مجموعه‌های تعیین کننده در ترکیبیات و ارتباط بین آنها. ‬

‫استاد راهنمای دانشجویان دکتری‬

‫کتاب‌های منتشر شده به زبان فارسی‬

‫کتاب به زبان انگلیسی

Combinatorics advances. Edited by Charles J. Colbourn and Ebadollah S. Mahmoodian. Mathematics and its Applications, 329. Kluwer Academic Publishers Group, Dordrecht, 1995.

‫عضویت در انجمنهای علمی



نظرات شما عزیزان:


درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان