علیرضا نوین

Navin.jpg
شناسنامه
زادروز ۸ اسفند ۱۳۳۹
۲۷ فوریهٔ ۱۹۶۱(۱۹۶۱-02-۲۷) ‏(۵۱ سال)
زادگاه پرچم ایران تبریز , ایران
دین اسلام
فارغ التحصیل از دانشگاه تبریز
وبگاه www.alirezanovin.ir
شهردار تبریز
از ۱۰ دی ۱۳۸۴ تا
بعد از
 

 

علیرضا نوین پنجاه و چهارمین شهردار تبریز است. او در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۴ خورشیدی با رای اعتماد اعضای دومین دوره شورای اسلامی شهر تبریز در تالار اجتماعات کاخ شهرداری تبریز به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شده‌است.

زندگی نامه

علیرضا نوین در ۸ اسفند ۱۳۳۹ خورشیدی برابر ۲۷ فوریه ۱۹۶۱ میلادی در شهر تبریز واقع در شمال‌غرب ایران متولد شد. تحصیلات دوره دبستان و راهنمایی را به ترتیب در مدرسه آذرآبادگان و شهریار پشت سرگذاشته و وارد دبیرستان فردوسی شد. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان و همزمان با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور روح الله خمینی و بعد از گذراندن یک دوره آموزش مربیگری فشرده بصورت عضو افتخاری و بعنوان مربی آموزش قرآن و اسلحه و تاکتیک به مساجد و کارخانجات و مدارس اعزام شد با آغاز جنگ به همرا دو برادرش به جبهه اعزام شد. در سال ۱۳۶۶ با قبول مسئولیت رئیس ستاد سپاه پنجم باقر العلوم، مسئولیت یگان‌های رزم و مناطق و نواحی بسیج استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، زنجان و قسمتی از کردستان و آذربایجان غربی را برای انجام وظایف ستادی و عملیاتی عهده‌دار شد. حضور رسمی وی در سپاه پاسداران از تاریخ بیست و پنجم خرداد ماه سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۲ که به دلیل کاندیداتوری در هفتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز با درجه سرداری و جایگاه سرتیپی (رتبه ۱۸) و بنابه درخواست شخصی ایشان و داشتن سابقه ایثارگری قبل از موعد از سپاه بازنشسته شدند. او قبل از قبول مسئولیت در شهرداری تبریز علاوه بر تدریس و کارهای اجرایی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشغول به فعالیت بود.

سوابق تحصیلی

از سوابق تحصیلی وی می‌توان به دانش آموختگی دوره همه رسته‌های فرماندهی و ستاد دانشگاه امام حسین و فارغ التحصیلی برنامه ریزی شهری از دانشگاه تبریز و کارشناسی ارشد مدیریت و در حال حاضر دانشجوی دکتری مدیریت اجرایی اشاره نمود.